string(4) "2014"  Arkonia - Polska Korporacja Akademicka

Strona: 1 2 3 4

26 listopada 2014

Wykład Barbary Strojny o Parkach Narodowych w RPA

Niezwykle ciekawy i bogaty w ładne zdjęcia wykład przygotowała doktorantka Barbara Strojny ze swojej podróży do RPA. Spędziła Ona dwa tygodnie zwiedzając parki narodowe  północnej części Republiki Południowej Afryki. Przepiękne zdjęcia fauny i flory Afryki niewątpliwie  rozbudziło marzenia zgromadzonych słuchaczy do odwiedzeniu tego kontynentu.

2 grudnia 2014

Komersz 114-lecia Korporacji Akademickiej Vironia

W ostatni weekend listopada pojechaliśmy grupą aż 12 Arkonów do Estonii na komersz 114-lecia naszej zaprzyjaźnionej Korporacji Akademickiej Vironia. Pomimo niemałych problemów podczas podróży udało nam się dotrzeć w komplecie do Tartu.

Komersz przebiegł bardzo sprawnie. Widać, że Estończycy potrafią organizować tak wielkie wydarzenia, a magister cantandi fantastycznie prowadził śpiew na sali pełnej Korporantów. Warto zaznaczyć, że prezent, jaki podarowaliśmy Vironom zrobił nawet na tak liczebnej Korporacji bardzo duże wrażenie i wywołał okrzyki zachwytu.

Po części oficjalnej i nieoficjalnej udaliśmy się na kwaterę Vironii, na której kontynuowaliśmy długie rozmowy z naszymi estońskimi przyjacółmi oraz kosztowaliśmy tamtejszych trunków. Niektórzy noc zakończyli chodząc po barach i zwiedzając piękne miasto Tartu po nocy inni dalej bawili na kwaterze, a jeszcze inni w jeszcze innym miejscu popijali estońskie alkohole.

Dzień po komerszu, z samego rana, udaliśmy się na kwaterę Vironów, gdzie niektórzy jeszcze dosypiali długą noc, a pozostali ją jeszcze kontynuowali. Myśmy poszli na saunę oraz zjedli śniadanie. Niestety musieliśmy zacząć się powoli zbierać do drogi powrotnej, żeby w poniedziałek rano można było stawić się do pracy. Podróż, tak samo jak noc poprzednia przebiegła bardzo wesoło, a co najważniejsze bezpiecznie, aż do samej Warszawy.

Należy podkreślić, że bardzo nam miło było podróżować wraz z 5 Kolegami z skartelowanej Welecji, z którymi odbyliśmy tę fantastyczną wyprawę dwoma dużymi busami.

Podsumowując, można na pewno powiedzieć, że kolejny już raz nasz wyjazd do Vironów, każdy z nas będzie wspominał bardzo przyjemnie, zarówno godziny spędzone na miejscu jak i te w samochodzie lub na stacji benzynowej w środku nocy.

Brawa należą się kierowcom, którzy bezpiecznie dowieźli całą ekipę w obie strony.

9 grudnia 2014

Wykład kol. Piotra Cieślaka pt. ,,Podstawy aerodynamiki żagla - dlaczego jacht płynie"

Kol. Piotr Cieślak przybliżył nam podstawowe prawa fizyki obowiązujące w żeglarstwie. Wykład był niezwykle ciekawy i pozwolił nam na zrozumienie dlaczego jacht płynie. Kol. Piotr przedstwił nam regaty America's Cup będące najbardziej preztiżową imprezą w środowisku żeglarskim. Niegdyś tak popularna i niezbędna wiedza dotycząca żeglarstwa staje się coraz bardziej niszową i drogą pasją. Niezmienia to jednak faktu, że ta dziedzina jest niezwykle interesująca i wszyscy wysłuchaliśmy wykładu z nadzieją, że kiedyś będzie nam dane wykorzystać wiedzę w praktyce.

13 grudnia 2014

Rybka Arkońska

W sobotę 13 grudnia 2014 roku o godzinie 18 zgromadziliśmy się w gronie fuksów, barwiarzy, filistrów Arkonii, filistra Konwentu Polonia i przedstawicieli Welecji na Kwaterze Arkonii. Okazją było przedświąteczne spotkanie zwane RYBKĄ ARKOŃSKĄ. Frekwencja dopisała i poraz kolejny okazało się, że obecna Kwatera Arkonii staje się za mała na nasze spotkania. Wieczór spędziliśmy bardzo miło, prowadząc rozmowy do późnych godzin nocnych.

16 grudnia 2014

Dyskusja z Karoliną Halik o startupach

Podczas ostatniego spotkania naukowego w roku 2014 na Kwaterze Arkonii mieliśmy przyjemność rozmawiać z Karoliną Halik, członka prowadzącego portal internetowy mamstatrup.pl, o startupach w Polsce. Rynek startupów w Polsce dopiero się rozwija, ale jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków. Polskie startupy osiągają wysokie lokaty w konkursach międzynarodowych i z powodzeniem rywalizują z zagranicznymi pomysłami. Rozmowa ta zachęciła, wielu z nas, do refleksji nad własną przyszłością i rozważenia założenia własnej firmy.

10 stycznia 2015

Wieczornica Arkonii - Słowiański Przyquc

W sobotę odbyła się tradycyjna Wieczornica Arkonii pt. Słowiański Przyquc. Większość gości pojawiła się w pięknych kolorowych słowiańskich przebraniach z epoki. Na wieczornicy pojawiło się ok 170 osób. Zabawa w podziemiach Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej trwała do rana w słowiańskiej atmosferze!

Tak wesołe i miłe wydarzenie taneczne pozwoliło nam na chwilę zapomnieć o studenckiej codzienności i dodało siły przed zbliżającą się zimową sesją egzaminacyjną.

20 stycznia 2015

Wykład kol. Jerzego Byszewskiego pt. ,,O rolnictwie ekologicznym"

Kol. Jerzy Byszewski wygłosił wykład dotyczący swoich zainteresowań i planów na przyszłość związanych z rolnictwem ekologicznym. Kolega zachęcał do zwracania uwagi na to co się spożywa i jakiej jakości są produkty spożywcze oraz do wypoczynku na wsi w Polsce. Podkreślane były szanse dalszego rozwoju rynku produktów rolnictwa ekologicznego w Polsce i na Świecie. Kilku Kolegów deklarowało, że już próbowało lub ma zamiar kupować certyfikowane produkty ekologiczne.

27 stycznia 2015

Msza Święta za Rodzinę Arkońską

27 stycznia o godzinie 18 zebraliśmy się w kościele oo. Dominikanów na ul. Freta aby uczestniczyć we Mszy Świętej za Rodzinę Arkońską. Po mszy spotkaliśmy się na Kwaterze by porozmiawiać i się posilić. Spotkanie było bardzo miłe i okazało się pretekstem do poznania nowego pokolenia Rodziny Arkońskiej.

24 lutego 2015

Wykład fil. Jana Żaryna pt. ,,Żołnierze Wyklęci więzieni na Rakowieckiej

Fil. Jan Żaryn opowiedział nam o wydarzeniach związanych z Żołnierzami Wyklętymi w latach 1946-56 w Warszawie. Filister pokazał kilka ciekawych książek i przedstawił wiele przykładów represjonowania działaczy antykomunistycznej opozycji. Była to dobra powtórka historii przed Narodowym Dniem Żołnierzy Wyklętych.

10 marca 2015

Spotkanie z synem Jerzego Pawłowskiego

Tym razem prelegentem na wtorkowym wykładzie naukowym był Michał Pawłowski, syn Jerzego Pawłowskiego - szablisty wszechczasów, agenta CIA, więźnia politycznego i malarza. Przybliżył On nam historię kariery sportowej i życia postaci tak słabo znanej i mało popularnej. Jerzy Pawłowski jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich sportowców.